2011-10-31

En sund inställning.

Vips så var den här helgen över och det är ny vecka igen. Min helg har väl varit ganska tuff och gått i en flygande fart. Just det jag har haft min jobb helg och tillbringat nästan all min vakna tid på arbetet. Den här helgen var ju också en lönehelg så det har ju varit en hel del folk ute som har velat spendera sin pengar. Oj vilken tur jag har haft som har fått jobba istället för att shoppa upp pengarna det är inte klokt vad rik jag kommer att bli. Undrar om jag skall stoppa slantarna i madrassen? Nja kanske ingen bra ide den hade blivit väldigt knölig då. 

Fast jag har spenderat så många timmar på jobbet så har det varit en ganska positiv helg med många trevliga kunder och goa jobbarkompisar. Om man möter sina medmänniskor på ett öppet och positivt sätt så får man så mycket gott tillbaka. En kund som var hos mej berättade för mej om sin svärmor som kom och lade sej i hur han och hans familj hade det städat eller inte hemma. Men det viktigaste för honom var att hans barn fick leva och leka sen gjorde det inte så mycket om det fanns prylar överallt efter dem. Det tycker jag att det var en sund inställning och så har mina barn också fått leva. 
Vad tycker ni?







4 kommentarer:

  1. håller med dig helt Anki, barn behöver leka, och att det blir stökigt får man faktiskt stå ut med. Åren går så fort och sedan sitter man där i sitt prydliga hem som ser ut som taget ur en möbelkatalog eller inredningstidning. Varenda pryl på plats. När mina barn varit på besök ser hela bostaden ut som om en orkan svept fram...MEN leka, DE har de fått göra
    Kram Anki, för din sunda åsikt.
    Gunnel L

    SvaraRadera
  2. blev fel i min tidigare kommentar. När mina BARNBARN varit på besök, skall det så klart stå.
    Gunnel L

    SvaraRadera
  3. Jo, låt barnen få synas och märkas och just vara BARN. Tids nog kommer alla trista vuxenmåsten att präntas in.
    Härligt med en så positiv jobbhelg!!

    Kraaam

    SvaraRadera