2011-04-30

Bilder från vår Dublin resa.

Bilden ovan är tagen på utsidan av vårt hotell, det var ett mysigt lite gammaldags hotell. Vi trivdes jättebra där och det låg centralt så det var bara att ta apostlahästarna när vi skulle någonstans. Servicen var god på hotellet också.


Naturligtvis hittade jag även änglar i Dublin de symboliserar ju något fint för mej. Det var ju faktiskt en ängel som sammanförde mej med Prinsen igen och det har jag inte glömt. Därför har änglar en stor betydelse för mej. 


Vi promenerade efter kanalen i Dublin och tittade på alla de olika broarna som korsade kanalen. En såg ut som en harpa som syns på bilden. Det låg också ett gammalt skepp vid kajen som vi gick förbi.


Dublin hade också ett likadant hjul som i Göteborg där man kunde åka och beundra utsikten. Jag insåg hur högt det var och tänkte verkligen inte åka i det, Men Prinsen lyckades att övertala mej och det ångrar jag inte det var lugnt och rofyllt samtidigt som man fick se en fantastisk utsikt där uppe. Oj Dublin är stort och jag vill verkligen åka dit igen.


En av alla typiska gator i Dublin där vi var och turistade och fotade. Det fanns mycket att se och uppleva inte minst alla olika glada färger som fanns överallt i staden, på hus och dörrar etc. Det var också mycket folk ute och flanerade mitt på dagen mitt i veckan. Antingen så var många lediga eller så var det många turister kanske?


En vanlig syn mitt i trafiken säljer man dagens tidning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar