2011-04-30

Tankar funderingar o drömmar.

Vaknade av att solen skiner in genom mina gardiner i sovrummet. Typiskt är ju ledig i dag, ligger o funderar ett slag. Men varför ligga kvar? Nä tusan jag går upp jag skall verkligen ta vara på den här underbara lediga dagen. Just nu har jag många tankar som far i genom mitt huvud. Det är tankar om vad jag skall och borde göra den här helgen. Det är tankar om min stora längtan och funderingar om allt emellan himmel och jord.

Jag drömmer många konstiga drömmar sedan en tid tillbaka och oftast när jag vaknar så minns jag dem. Inatt har jag kört omkring i en gammal skrot bil som fanns på mina morföräldrars tomt när jag var liten. Jag tror att det var en gammal svart amazon? Men hör o häpna den var fullt körbar och jag körde omkring på mina föräldrars gård. Ett problem bara var att den gick inte att svänga ordentligt med för rattlåset var i men jag lyckades bra ändå.

Jag undrar varför jag drömde om den bilen just inatt? Jag drömmer ganska ofta om mina barn med och då i drömmarna är dom små igen. I natt var det Robin som var med, kanske fyra fem år (han är ju 21 nu)? Men i min dröm var han åter igen den lilla lintotten som han var när han var liten.

Nu skall jag sätta mej med morgon tidningen och en kopp kaffe och sjunka in i mina dag drömmar igen, har jag tur så kanske de slår in i dag. Jag hoppas verkligen det!!!

1 kommentar:

  1. Åh,,,,blev nostalgisk då jag läste om din dröm...både om bilen och "lintotten" ser bägge framför mig, men mest den ljuvliga härliga glada lintotten springa omkring på gården på stället du beskriver. Ta väl hand om dina drömmar. Både nattens och dagens. Ingen får någonsin beröva dig dina drömmar....inte dagdrömmarna ialla fall..
    Varm kram
    Gunnel L

    SvaraRadera