2011-06-18

Snarkande jättegullig sur jävel?

Den här veckan är till ände och nu är det lördag och helg, så skönt. Hur kan man sammanfatta den här veckan? Jo jag har blivit kallad för att vara en "sur jävel" av en stressad pensionärs gubbe. Dagen efter fick jag höra det motsvarande att jag var jättegullig och hjälpsam hm hur skall man tolka det? Något mitt i mellan kanske, eller det senare antar jag? För otrevlig är jag aldrig! Men så är det i mitt jobb man får ta både ris och ros. Träffar man en person med en dålig dag så får man ta den smällen, eller tvärtom. 

I onsdags så firade vi midsommar i förtur med sill o potatis mums vad gott det var. Att sitta ute och bara njuta på altanen vad kan vara bättre? I går kväll så satt jag och alla mina ungdomar på altanen och grillade/stekte på raclette järnet. Lite kött, ost och grönsaker det var inte heller fel. Men sedan gick jag och lade mej klockan 10 en fredagskväll??? Var så trött efter veckan som varit så det var bara att lägga sej på sängen med spike under och njuta. Men det relaterade också i att jag vaknade klockan 5 i morse. 

Jag gick upp och insåg att det var en vacker morgon och skönt ute på altanen. Men vad skall man göra vid den tidpunkten? Jag lade mej på soffan och tittade på en film en stund innan jag låg och snarkade på soffan (enligt min dotter). Va "snarkade" det kan inte varit jag, hon måste ha hört fel! Jag har då aldrig hört att jag snarkar. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar