2011-07-08

Som ny igen!

Vaknade i morse av att sonen knackade på min dörr, jag hade bett honom att väcka mej för nu tusan skulle jag till vård centralen med mina öron. Jag gick givetvis upp ur sängen men tvekade ett tag om jag skulle åka eller inte. Jag gick in i vardagsrummet och satte på morgon tv:n o satte mej i soffan för att titta. Då insåg jag hur enveten jag är, jag hörde nästan ingenting på höger örat. Och igårkväll på jobbet hörde jag ju knappt vad kunderna sa till mej.

Då fick jag fart in i duschen  på med kläderna och for iväg till närakuten. När jag kom dit kom jag nästan in direkt och fick träffa en läkare som insåg att jag behövde spola mina öron. Och det har jag gjort nu och jag HÖR igen, så skönt när jag skall jobba hela helgen och slippa säga VA? till kunderna när jag inte hör vad dom vill. Som ny igen känner jag mej och redo för att lyssna och behagas av ljud igen. Kanske kan man få små ljuva ord viskandes i öronen nu med.



2 kommentarer:

  1. Små söta goa ord, är du värd!
    Så skönt att det "bara" var så "enkelt"
    Kraaam

    SvaraRadera
  2. Usch vad jobbigt när det blir så där, tur det gick att ordna enkelt. Kram

    SvaraRadera