2011-07-29

Det växer så det knakar.

Det växer så det knakar i min lilla täppa. Min "hosta" blommar och även mina flocks i sina fina rosa blommor. Jag har precis klippt min gräsmatta trots att jag inte tål det pga allergi men skam den som ger sej, preparerad med astma spray och andra piller så får det ju gå för vem skulle annars göra det?


Min lilla vinranka växer också så det knakar där ute, den har nog vuxit 10 centimeter sedan jag planterade den så nu väntar jag bara på första skörden. *Ler* Tänk när jag står där i baljan och trampar på mina ny skördade druvor och skall göra mitt eget vin. Hm det lär nog dröja.


Det är verkligen underbart att ha semester nu det är varmt och skönt ute och jag har verkligen gått ner i ro genom att bara vila och ha det skönt. Min prins har också semester just nu så vi har fått en hel del tid tillsammans ensamma och med våra barn. Jag råder alla att ta en stund i sänder och inga planerade måsten, det är så skönt.

2 kommentarer:

  1. Härligt Anki...ja, du kan behöva lite semester efter alla jobbiga kunder som kommer å tränger sej före i kön å allt;) Hoppas man blir bjuden på ett glas hemlagat vin a la Anki när det är färdigt:) Njut nu på din semester,jag kan trakassera nån annan kassörska under tiden:)) Kram!

    SvaraRadera
  2. DET är semester DET! Att göra ingenting, jämt som oftast och där emellan lite smått och gått.
    Men du...proppa dig med medikamenter och klippa gräset...är det så hejdundrandes hälsosamt!!?? Klart, måste man så....
    Njut nu vidare av ledigheten :)
    Kraaam

    SvaraRadera