2011-08-20

Det låter i naturen.

Det var en dag i juni...nej jag menar i augusti en ganska skön dag med en aning solsken och ändå lite kallt i vinden, men bara lite. Jag har plockat in några bilder här nedan som jag kan dela med mej av.


Min kärleksört i trädgården med massor av knoppar får se om den får blomma eller om sniglarna käkar upp den innan. Men knopparna är vackra iallafall som små rosenknoppar.


En utflykt har det blivit i dag också först till Hilmersgården och sedan till det vackra Ramhultafallet som jag tycker om att åka till alla årstider på året. Det blev inte så många foton den här gången.


Synd att ni inte kan höra ljudet också från det forsande vattnet bland klippor och stenarna. Fast det är stor risk att bli "kiss" nödig där av allt porlande och forsande. Men det är det värt...


Kolla in stenen med ränderna det såg ut som det låg ett gammalt kvarn hjul i vattnet och det kanske var det?


Forsande, sprudlande, rinnande, skvättande så njutnings fullt. Snart måste jag åka dit igen bara för att få höra vattnet. Och naturen med sina vindar och fågel kvitter.

2 kommentarer:

  1. Fina bilder, Anki. Jag skulle vilja åka till Ramhultafallet någon gång och också ta lite bilder.

    SvaraRadera
  2. Väldigt vackert!
    Ljudet måste vara underbart!
    Kraaam

    SvaraRadera