2011-08-15

Sjusovare? Vem? Jag?

I går när vi kom hem efter våran skärgårdsvistelse så var det som om luften gick ur mej på en gång. Jag somnade efter middagen och var vaken en stund, för att sedan somna om igen. Och kan ni tänka er jag sov större delen av kvällen och även hela natten, vilken sömntuta jag är. Men vad skulle man annars hitta på? Jag fick iallafall packat upp och tvättat mina kläder som jag hade haft med. Min plan om att sätta mej ute på altanen och läsa gick i stöpet, då hade jag behövt stövlar och regnkläder för jisses vilket regnväder det var. 

För mej var det bars skönt att det blev ett sådant väder för då behövde jag inte ha dåligt samvete för att jag bara sov bort den eftermiddagen och kvällen. Nu har det visserligen slutat regna men jag tar nog en liten skön slappar dag till och går här hemma utan några måsten. Ungdomarna ville ha med mej ut och handla men jag tackade gärna nej för att gå i affärer har jag verkligen ingen lust till utan jag fick vara hemma och vara hund vakt istället. Nu skall jag ladda kaffebryggaren för nu suger jag efter kaffe och det kanske är bäst att hålla sej vaken idag.


4 kommentarer:

  1. Låter som en bra ide att stanna hemma :-)
    Britt Andersson

    SvaraRadera
  2. Sikken skön dag, slappa och göra INGENTING. Bara dricka kaffe och må gott. Härligt !
    Gunnel L

    SvaraRadera
  3. En sån dag har jag också idag! Sov länge, mornade mig länge.
    Dottern ville ha med mig till affär i går också, jag bara tvärvägrade :)
    Nu är det snart färdigslappat men bara snart.
    Kraaam
    Sv: Tack för ditt fina betyg på mitt bloggande!

    SvaraRadera
  4. Låter som du fick en härlig dag med dig själv trots att du inte kom till boken och altanen,ibland blir det inte alltid som man tänkt sig.. Men du behövde säkert sova.. **ler**
    Carina W.

    SvaraRadera