2011-08-22

Innan stormen kommer.

Just nu är det lugnet före stormen här hemma hos mej. Snart kommer sonen hem med flickvännen och mitt barnbarn Nellie (hund). Sedan kommer tydligen min kära mor hit en sväng också. Jo visst är de välkomna allihopa men man får ju passa på när det är lugnt och tyst en stund. Det är då man kan samla tankarna och fundera. Jag sätter mej gärna en stund framför datorn och skriver lite för att tömma på det som surrar i huvudet. Det är faktiskt en skön avkoppling för då stänger man av alla andra måsten man borde ta itu med.

Skriver jag inte så kan man ju alltid pilla med alla foton som finns i burken. Redigera lite eller busa till det lite. När jag skriver så är det antingen i bloggen eller i min egna dagbok som bara är till för mej. Dagboken besöker jag inte så ofta nu för tiden men det händer att jag går tillbaka och läser vad jag skrev för drygt ett år sedan när allt inte var så okey med mej. Jag tror att det är ganska bra att jag går tillbaka och läser för nu förstår jag mer hur jag egentligen mådde, för det ville jag inte då. Nåja nu är den tiden förbi iallafall och dit vill jag inte vända tillbaka.

Nu skall jag ta en halvtimme för mej själv och sjunka ned i min bok tills det blåser upp här hemma. Ciao!


3 kommentarer:

  1. Åh,,,vad bra detta lät,,,att du blickar tillbaka och upptäcker att du mår mycket bättre än året innan. Bra idé att ha en dagbok att skriva i. Är SÅ glad att allt har ordnat sig för dig, mycket tack vare din prins förståss. Dessutom har du fått ett barnbarn nu. Grattis *ler* skäm bort vovvsingen ordentligt!...och hälsa alla, inkl mamma Karin
    kram/Gunnel L.

    SvaraRadera
  2. Så skönt att första arbetsdagen gick bra!
    Det är bra med dagbok, jag skriver mycket just när livet och tillvaron skrynklar sig. Bra terapi och för minnet.
    Ha det gott i stormen;)
    Kraaam

    SvaraRadera
  3. Hej vännen! Är så dålig på att skriva kommentarer nu för tiden, men jag läser och tassar omkring här. Och jag gläds med dig att mår bra nu och har hittat en härlig prins...jo jag har ju allt sett bilderna ;)

    Ta hand om dig!
    Kram

    SvaraRadera