2011-05-06

Gröna äpplen

Vi sitter tätt intill varandra våra fingrar är sammanflätade till en oupplöslig knut.
Jag känner en svag doft av gröna äpplen den kommer från din ren tvättade skjorta.
Det behövs inga ord det räcker med känslorna som strömmar igenom min kropp.
Våra blickar möts och vi skrattar tillsammans åt något som jag redan glömt.
Du stannar kvar ett slag hos mej ikväll innan du ger dej iväg till andra sidan stan.
Jag vet att du är så nära men det känns som hundra mils avstånd i mitt hjärta.
När du har gått och jag har låst dörren så längtar jag redan tills nästa gång vi ses.

En sak vet jag du är värd att vänta på,
jag kommer räkna timmarna tills jag får krama om dej igen.





4 kommentarer:

  1. Va skönt att du har det bra nu.Hoppas att han är rädd om dig?Ja denna längtan är jobbig.Jag känner lika dantnär min går ifrån mig med.Kram på dig.

    SvaraRadera
  2. Vad härligt det låter. Nu har jag äntligen hittat hit igen, tappade bort din adress men fann den igen :) nu ska jag läsa ikapp. Trevlig helg. Kram

    SvaraRadera
  3. Mmmm underbart...
    Lika vackert uttryckt som kärlek själv.
    Kram Marie

    SvaraRadera
  4. Finns väl inget finare än händer som flätas ihop..i KÄRLEK.Kan ge uttryck för SÅ mycket

    Släpp aldrig loss era flätade händer...(bildligt)
    Varm kram från Gunnel L

    SvaraRadera